Bas Brummans
Interim Management


Sinds Maart 2010 verzorg ik zelfstandig Interim Management. Maar dan wel met een kenmerkende en tegenwoordig minder vanzelfsprekende stijl. Mensgericht, motiverend en coachend, maar ook resultaatgericht en ter zake deskundig. Werken volgens het principe: voordoen, meedoen en laten doen.

Informatie over mijn kennis, opleiding en ervaring treft u aan op de pagina CV. U kunt ook mijn CV meteen downloaden.

Enkele kernzaken over mij:



  • Overbrugging en verandermanagement

    Ik heb ervaring met zowel waarneming ofwel “op de winkel passen” als met Interim Management opdrachten waarin een specifieke verander opdracht aan de orde was.

  • Gedegen opleiding

    Afgestudeerd bestuurskundige (Bedrijfsdiagnostiek/Psychodynamiek) aangevuld met een opleiding Professioneel Interim Management (Universiteit Nijenrode). Daarnaast ben ik in bezit van coaching certificaten en heb ik diverse aanvullende trainingen gevolgd (oa. Management Leergang PricewaterhouseCoopers, Communicatie trainingen, ITIL/PrinceII)

  • (Interim) management ervaring

    Na een carriere als Manager I&A (Medisch Centrum Haaglanden, 7 jaren), Senior Management Consultant & Chief Projects Officer (PricewaterhouseCoopers, 11 jaren) heb ik interim management posities en programma management posities in diverse zorginstellingen verzorgd zoals Medisch Centrum Haaglanden, Sint Franciscus Gasthuis Rotterdam, UMCU, B&A/Civic-Pozo, Treant Zorggroep, Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis.

  • Coachend leiderschap

    Al jaren coach ik managers en medewerkers op ‘authentiek leiderschap’. Weten wie je bent, wat je nodig hebt en wat je drijft en dat ook bewust invullen. Dat maakt dat ik tijdens Interim Management opdrachten als coachend manager juist de motivatie in teams vaak weet aan te spreken en focus en resultaatgerichtheid weet te stimuleren.

  • Best Practice kennis en ervaring

    In mijn opleidingen maar met name ook bij PricewaterhouseCoopers heb ik kennis gemaakt met vele best practices. Dat maakt dat ik registratie druk laag kan houden maar wel weet op welke kernvariabelen te sturen en hoe processen efficient te organiseren. Kwaliteitsmanagement, Certificering, ITIL en PrinceII bieden handvaten. Maar het gaat juist om een praktische en begrijpelijke werkwijze waarbij iedereen optimaal wordt geinformeerd.

  • Snel aan de slag

    Door mijn kennis en ervaring kan ik snel aan de slag. Tijdens mijn startperiode scan ik uw organisatie onderdeel op mogelijke groei en verbeterpunten. Na een korte orientatie fase spreken we samen de exacte Interim Management opdracht af. Ik rapporteer regulier op afgesproken doelstellingen en resultaten.

  • Begeleiding opvolgingsproces

    Ik heb ervaring met competentie management en kan helpen met het opstellen van het functieprofiel en het selectieproces voor opvolging en verzorg een gedegen overdracht.


“Bas Brummans heeft van mei 2012 t/m maart 2013 op a.i.-basis gewerkt uitvoeringsmanager Amsterdam (Civic, Pozo, Noord en Taalwijzer) voor onze B&A organisatie.
Hij heeft dit naar mijn idee uitstekend gedaan door niet alleen resultaatgerichte en klantgerichte organisatie verder vorm te geven maar door dit ook te doen met oog voor de mensen en inzicht in Welzijn als zodanig . Hij heeft de afgesproken dienstverlening daarmee boven verwachting waargemaakt.
Ik bedank Bas dan ook voor de prettige en professionele samenwerking en hoop contact met hem te houden”.

January 15, 2014,
Jose ten Kroode, GM B&A Groep

Maak vrijblijvend kennis

Geinteresseerd geraakt op basis van bovenstaande? Belt u mij gerust als u vragen hebt of maakt vrijblijvend een kennismakingsgesprek. Ik ben telefonisch bereikbaar onder nummer 06 250 45 321 of u kunt mailen naar info@basbrummans.nl

U kunt ook meteen mijn CV downloaden via onderstaande knop:

Download CV Bas Brummans